شلفين شلفين .

شلفين

قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور

در اين مطلب در رابطه با قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور صحبت خواهيم كرد و همينطور در پايان نمونه قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور را مورد بررسي خواهيم داد تا شما با جزئيات بيشتر نحوه تنظيم يك قرارداد دقيق و اصولي و تعهدات طرفين آگاهي كامل كسب كنيد. با آسانسور مانا همراه باشيد!

قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور با اين هدف به مديريت ساختمان (يا مسئول نگهداري ساختمان) از سوي سرويسكاران اهدا مي شود تا نشاني بر تعهدمندي سازمان برقرار كننده قرارداد باشد.

قراردادهاي اوليه به يك سري مسائل خاص محدود بود و مثل امروزه داراي اين گستردگي و تنوعي نبود كه شاهد آن هستيم و نمي توانست تا اين حد پشتيباني همه جانبه اي را در اختيار مشتركان خود قرار دهد كه شامل اين موارد مي شد:

  • بازديد هاي دوره اي ساختمان
  • مراقبت از تجهيزات
  • بررسي نحوه كارآيي خوب دستگاه
  • روغن كاري
  • تعويض بخش هاي آسيب ديده جزئي
  • در دسترس بودن در زمان خاموشي

گسترش قراردادهاي تعمير و نگهداري آسانسور  https://asansormana.com/   باعث شد بتوان به راحتي تعمير مورد لزوم هر دستگاه را به سرعت پيشبيني كرد و سپس فاكتورهايي دقيق و متناسب با خدمات ارائه شده به كارفرمايان تحويل داد.

تعيين مبلغ قرار داد از همان ابتداي كار، آسودگي خيال را براي ساكنين ساختمانها در سروسامان دادن به هزينه ها فراهم مي كرد ولي همان طور كه شايد بدانيد بيشتر همه مبلغ دريافتي بابت تعمير به دو بخش تأمين هزينه سرويسكاران و تهيه قطعات ضروري تقسيم مي شود تا بتوان كمي از فشاركاري اين قشر زحمت كش برداشته شده و خدمات آن ها پاس داشته شود.

چگونگي تقسيم هزينه ها در يك شركت تعمير و نگهداري آسانسور:

به هر حال نمي توان انكار كرد كه بيشترين سهم از مبلغ قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور بايد به شخصي اختصاص يابد كه بيشترين هزينه جاني و زماني را در اين راستا كرده است، در اين ميان سرويسكاران و تعميركاران مسلما در رتبه اول قرار گرفته بدين ترتيب 80 درصد از كل درآمد از اين باب به آن ها تعلق مي گيرد:

  • هزينه هاي فردي سرويسكار پشتيبان
  • مديريت شركت
  • پرسنل بخش پشتيباني
  • ماليات
  • هزينه هاي جانبي شامل پاسخ به تلفن ها و اعزام پرسنل
  • هزينه تهيه قطعات ضروري

قراردادهاي سرويس و نگهداري آسانسور براي شركت ها بسيار ارزشمند مي باشند، چون تعداد كمي از آن ها تمديد شده و بدين ترتيب بر سابقه كاري شركت مي افزايند و هر يك از آن ها به تنهايي مي توانند بيانگر كارآيي يك شركت بوده و اگر بتوانند رضايت مندي را هم كسب كنند، در اين صورت ارزشمندي فوق العاده اي را به شركت ها سرازير مي كنند.

بيشتر شركت هاي وابسته به صنعت آسانسور خدمات خود را در قالب سه ماه سرويس دهي بعد از نصب اوليه به انجام مي رسانند و در ادامه يكسال گارانتي و تعويض قطعات را در قراردادهايشان ارائه مي دهند كه مي تواند جزو خدمات شايان اين شركت ها محسوب شود.

علت تفاوت قيمت قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور

نمي شود بدون سرويس و نگهداري ماهيانه آسانسور از اين تجهيزات استفاده كرد و احتمال آسيب و خرابي را در حد صفر نگه داشت، از اين رو توجه به اين مسئله امري ضروري است كه مطمئنأ بايد توسط يك سرويسكار حرفه اي انجام پذيرد تا عيوب واقعي شناخته شده و امكان بروز هر نوع مشكلي مرتفع شود.

در اين راستا شركت هاي آسانسور مختلفي، خدمات سرويس و نگهداري آسانسور را در قالب قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور ارائه مي دهند و بعضي از آن ها كه در اين ميان مجهز به علوم روز دنيا مي باشند توانسته اند توفيقات بسياري را هم كسب كنند و درصد رضايت مندي مشتريانشان نويدي بر اين مطلب است.

بيشتر شركت هاي ارائه دهنده خدمات مختلف آسانسور مبلغ معيني را براي سرويس آسانسورها در ساختمان هاي مختلف تعيين كرده اند كه متناسب با تعداد طبقات، حجم كاري، ظرفيت آسانسور و… متغير بوده و داراي نوسان است به همين علت قيمت قراردادهاي سرويس و نگهداري آسانسور ها با هم تفاوت چشمگيري دارد.

عوامل تاثيرگذار در قيمت قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور

مدل هاي مختلف آسانسور

آسانسورها داراي انواع مختلف با درب هاي همه اتوماتيك و نيمه اتوماتيك مي باشند، وجود انواع آسانسورهاي هيدروليك، پيچشي، كششي، پاناروما و… مي توانند كار يك سرويسكار و كسب اطلاعات در مورد هر يك از آن ها را بسيار سخت كنند و ضرورت مجهز بودن به علوم مختلف و تخصصي ويژه را مشهودتر كند.

مسلما تفاوت بسياري ميان كارآيي يك سرويسكار حرفه اي با يك فرد تازه كار و كم تجربه خواهد بود كه اگر انتخاب دقيقي را انجام ندهيد ضرر آن مستقيم برمي شود به ساكنين ساختمان ها، اما در حالت كلي تفاوت زيادي ميان قيمت سرويس و نگهداري آسانسورهاي مختلف وجود ندارد و اين فقط وجود سرويسكار است كه در آخر تمايز را در برابر ديدگان همگان ترسيم مي كند.

بيمه مسئوليت حوادث

بيمه مسئوليت حوادثي كه شركت ها براي سرويسكاران خود در نظر مي گيرند، با اين كه باعث مي شود در آخر قيمت قرارداد تعمير و نگهداري آسانسوركه با صاحبان ساختمان ها مي بندند، بالاتر و گران تر به نظر برسد اما از نظر قانوني مسئوليت سنگيني را از دوش مديران ساختمان ها برداشته و بر شانه شركت ها قرار مي دهد و در صورت بروز حادثه براي تعميركاراني كه تحت پوشش يك شركت معتبر مي باشند به علت وجود بيمه و حمايت مالي كه از اين عزيزان صورت مي گيرد كم تر درگير مشكلات پيرامون شده و اگر اتفاقي براي سرويسكار زمان انجام وظيفه رخ دهد، بيمه مسئوليت آن را بر عهده مي گيرد.

هزينه هاي جانبي قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور

شما مي توانيد بر حسب نياز خود خدمات جانبي را هم به فهرست خود اضافه كنيد و درخواست كنيد آن ها هم در كنار خدمات موجود در قرارداد از سوي شركت انجام شوند.
مثلأ استاندارد سازي آسانسور، بازسازي آسانسور، تزئينات آسانسور، بيمه آسانسور و… كه با اين كه هزينه آن به صورت جدا محاسبه مي شود، اما به هر حال در قيمت نهايي كه بايد توسط مالكان ساختمانها پرداخت شود افزوده مي شود.

نتيجه گيري:

در آخر تنظيم يك قرار داد با همه نكات ريز و مورد لزوم، با اين كه از اهميت زيادي براي ساختمان ها برخوردار است، اما از طرف ديگر شركتي كه طرف اين قرارداد هم قرار مي گيرد در رتبه اي بالاتر و مهمتر بوده كه در گزينش آن هم بايد همه موارد قانوني لحاظ شود تا اعتبار آن شركت سجيده شده و با پايبندي به تعهدات خود در قبال مشتريان و كارمندانش امنيتي همه جانبه را براي همه آن ها ايجاد كرده و امكان بروز هر مشكل را تا حد توان كم و كم تر كند و گام بلندي به سوي خدماتي تاثيرگذار و مورد انتظار بردارد. آسانسور مانا  https://asansormana.com/  در كنار شماست تا بهترين تعمهيدات سرويس و تعمير آسانسور را پياده سازي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۶:۰۳ توسط:صمن موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :